Pamokos kitaip

Prasidėjo naujieji mokslo metai. Gelvonų gimnazijos mokytojai stengiasi sudominti mokinius kuo įdomesnėmis pamokomis, vesdami jas netradicinėse erdvėse, organizuodami mokomąsias, edukacines ekskursijas ir žygius. Ši savaitė (rugsėjo 16-20 d.) paskelbta judumo savaite. Taigi mes, 7 ir 8 klasių mokiniai su mokytojais J. Garniene ir S. Miknevičiumi, išvykome į edukacinį-pažintinį žygį po Čiobiškio apylinkes.

Žygį pradėjome nuo Čiobiškio urvų. Čiobiškio urvas unikalus, nes jis yra vienintelis Lietuvoje kvartero dariniuose. Susiformavo prieš tūkstančius metų. Jį rasti nėra taip paprasta. Miško tankmėje slypinčio urvo anga juoduoja Rynos upeliuko išplautos griovos šlaite. Pasigrožėję gamtos išdaigomis, miško takeliu patraukėme prie nepaprasto grožio ąžuolo. Tai storiausias ąžuolas regioninio parko teritorijoje. Jo kamieno apimtis siekia 5,12 m, aukštis – 18 m. Bandėme jį apkabinti.

Netoli Musės ir Neries santakos pastatyta Šv. Jono Krikštytojo bažnyčia. Bažnyčios statinių kompleksas yra architektūros paminklas. Manoma, kad ją projektavo Laurynas Stuoka-Gucevičius, tačiau jo autorystė dokumentiškai nepatvirtinta. Kompleksui priklauso dvi koplyčios, dvi varpinės, šventoriaus tvora su vartais.

Apžiūrėję bažnyčią, priėjome tiltą per Musę. S. Dariaus ir S. Girėno tiltas arkinis, gelžbetoninis, vienos arkos. Tai technikos paminklas, reikšmingas istorijai ir kultūrai. Tilto aukštis – 4,9 m, ilgis – 28,2 m. Prie pat tilto stovi XX a. pradžioje pastatytas vandens malūnas su išlikusia technologine įranga.

Keli kilometrai gražaus ėjimo Neries pakrante nepabodo ir mes jau prie Padalių-Čiobiškio kelto. Tai vienintelis srovinis keltas Lietuvoje, veikiantis be variklio ir irklų.

Pailsėję kelias minutes, patraukėme link Budelių piliakalnio. Vieni pasakoja, kad jį kepurėmis supylę prancūzai, kiti sako, kad švedai. Įveikti statų šlaitą prireikė nemažai jėgų, tačiau viską atpirko užburiantys vaizdai, atsivėrę iš 6 metrų aukščio.

Žygio metu mes pagilinome geografijos, istorijos, fizikos, technologijų žinias. Įveikę 13 kilometrų, įrodėme, kad esame fiziškai ištvermingi.