Išvyka į Ventspilį

Šaltokas rudenėjantis anskstyvas rugpjūčio 28-osios rytas sukvietė 22 neįgaliuosius ekskursijai į Ventspilį. Gerai nusiteikę sėdome į autobusiuką ir pajudėjome Latvijos link. Pirmiausia užsukome į Radviliškio rajone esantį etnografinį kaimą Kleboniškes, aplankėme muziejus, grožėjomės aplinka. Važiuodami Latvijos link džiaugėmės – kokia graži mūsų šalis Lietuva.

Pirmas sustojimas Latvijos žemėje – miestelis Saldus, kuriame yra garsus saldainių fabrikas „Gotina“. Aplankėme jį, įsigijome ten gaminamų saldainių „Karvutė“. Pakeliui susipažinome su Kuldigos miestu. Pasivaikščiojome gražiomis vokiško stiliaus senamiesčio gatvėmis, kurias jungia tekantis upelis ir tiltas per jį. Pabuvojome įspūdingo grožio šventos Kontrynos (vaikų pamestinukų globėjos) bažnyčioje, apžiūrėjome vaikų skulptūrėles, skaitėme prie jų šiurpą keliančius užrašus.

Gerokai po pietų įvažiavome į Ventspilį. Pirmas įspūdis – didelė gėlių karvės skulptūra, kurios aukštis 4 m, ilgis 7 m, papuošta 10 tūkstančių žiedų. Apsigyvenome prie jūros, kempinge, daugelis ėjo palydėti saulės.

karvė „Lagaminas“ - 4 m aukščio

Karvė „Lagaminas“ - 4 m aukščio...

Išaušo vėsokas, bet saulėtas rytas, visi žvalūs, pailsėję sėdome į autobusą kartu su gide apžvalginei ekskursijai po Venspilį. Mieste – 44 tūkst. gyventojų (nemažai čia gyvena lietuvių). Įdomu tai, kad miestas gyvena be skolų, miesto meras renkamas tiesiogiai ir vadovauja 25 metus. Gilų įspūdį paliko gražiai sutvarkytos gatvės, išklotos trinkelėmis, šaligatviai pritaikyti neįgaliajam judančiam vežimėliu, visur nemokamos mašinų stovėjimo aikštelės. Poilsio zonos – gėlynai, žaliosiose vejose gėlių kompozicijos, įvairiausi atrakcionų parkai. Visur tvarka, švara, ramybė. Pasak gidės, tai šeimos miestas. Iš vakarų miestą supa Baltijos jūra, iš šiaurės rytų upė Venta, 24 m gylio. Prieplaukoje krovininiai ir kruiziniai laivai. 2002 m. Ventspilyje vyko pasaulinė karvių skulptūrų paroda aukcionas. Dalis skulptūrų buvo padovanota miestui. Jų šiandien yra 24. Kiekviena turi savo pavadinimą: karvė „Ekologija“ – lietuvių skulptoriaus Roberto Antinio, karvė „Lagaminas“ – 4 m aukščio, 7 m ilgio, aplipdyta įvairių šalių keliautojų lipdukais, karvė „Gėlė“ – kiekvieną sutinka ir išlydi…

Greitai prabėgo laikas ir teko atsisveikinti su įspūdingu nepakartojamo grožio miestu. Po pietų kupini įspūdžių su gera nuotaika, dainomis grįžome į namus. Už turiningą kelionę, dėmesingumą, nuoširdumą, kantrybę dėkojame kelionės organizatoriams.

Rugsėjo 28 – spalio 3 dienomis draugijos nariai galės pailsėti Šventosios mokymo reabilitacijos centre.