Geras poilsis išlaisvina nuo kasdienių rūpesčių

Vasaros sezonas yra bene kiekvieno žmogaus mėgiamas metų laikas, kuomet nuo kasdienių rūpesčių galima ištrūkti atsipalaiduoti į gamtą, pasimėgauti saulės spinduliais pajūryje ar kitose širdžiai maloniose vietose. Nors ši vasara ir nedžiugina savo gerų orų prognozėmis – žmonių, mylinčių poilsį, tai netrikdo renkantis vietas, kur gerai praleisti atostogų laikotarpį. Moksliniais tyrimais yra nustatyta, kad būtent geras poilsis padeda kiekvienam atsipalaiduoti nuo kasdienės įtampos, sunkių darbų bei nuolatinio lėkimo. Tad nusprendėme pakalbinti širvintiškius ir pasidomėti jų laisvalaikiu. Buvo įdomu sužinoti, kaip mūsų miesto gyventojai jį planuoja, kokius prioritetus išsikelia atostogų pasirinkimo atžvilgiu ir koks poilsis jiems yra priimtinesnis: aktyvus ar pasyvus, reikalaujantis ramybės?

Šiais metais Šarūnė atostogas praleido grožėdamasi įspūdingais Italijos vaizdais.

Šarūnė: – Laisvalaikio neplanuoju, dažniausiai viskas vyksta ekspromtu arba nevyksta nieko ir pasitaiko proga pailsėti ramiai namuose. Bet šią vasarą veikla klostosi taip, jog viskas numatyta trims savaitėms į priekį. O ar atostogauju tada, kai ilsiuosi, ar tada kai keliauju – manau, jog būna visaip. Kartais reikia atostogų nuo darbų, o kartais nuo namų. Žinau tik tai, kad šios vasaros atostogos tikrai nebus praleistos namuose. Vienas atostogas jau išnaudojau, prieš pusantro mėnesio – keliavau po pietų Italiją. Šias atostogas galima priskirti prie aktyvių, bet tuo pačiu pailsėjau dvasiškai bei morališkai. Liepos viduryje planuoju ilgąjį savaitgalį skristi į Olandiją. O rugpjūtį atostogauti prie mūsų Baltijos jūros. Ir dar kartais tyliai pasvajoju, kad šiais metais pavyks bent trumpam vėl sugrįžti į Italiją.

Mykolo šeimos atostogos Lietuvos pajūryje (Olando kepurė).

Mykolas: – Atostogas planuoti stengiuos antrai vasaros pusei. Svarbiausia, yra gerai pailsėti, „išvalyti“ protą ir mintis. Tai geriausiai sekasi padaryti pajūryje. Mėgstu ramų poilsį. Pasideginti, pasivaikščioti pušynais su šeima, pasimaudyti jūroje. Patinka, kai paplūdimyje mažai žmonių, banguota jūra. Viena iš geriausius prisiminimus keliančių kelionių buvo į Latvijos Papės paplūdimį. Tada, kiek matėsi plika akim, nebuvo nė vieno žmogaus. Tik mūsų nedidelė kompanija, rūku apgaubta jūra ir miškai. Per tas kelias ten praleistas dienas labai gerai pailsėjau ir parsivežiau puikių prisiminimų.

Šių metų Joanos ir jos dukrytės atostogos Alanijoje.

Joana: – Šios mano atostogos buvo pirmos kitoje šalyje. Į kelionę vykau su dukryte. Kelionę planavome kelis mėnesius iki atostogų pradžios, kadangi buvo svarbu rasti ramią, jaukią vietą, kurioje būtų ramus poilsis ne tik man, bet ir vaikui. Keliavome į Turkiją, Alaniją. Rinkomės tokią kelionę, kurioje būtų sporto, pasivaikščiojimų, šokių ir ramių akimirkų prie jūros. Tokiu būdu suderinome ir aktyvų, ir pasyvų poilsį. Drąsiai galiu pasakyti, kad kelionė buvo sėkminga, puikiai praleidome laiką, nuostabi gamta, puikus maistas, šilti žmonės, o, svarbiausia, dukrytė liko patenkinta ir kupina gražių emocijų.

Lietuvaitės „Rozalindos“ atostogos Turkijoje.

Edita: – Atostogas planuoju iš anksto. Todėl kad mano darbas yra susijęs su klientais. Privalau juos iš anksto įspėti, jog kurį laiką manęs nebus darbo vietoje. Renkuosi pasyvų poilsį, kurio kokybe pasirūpina kelionių agentūros atstovai. Poilsiui renkuosi šiltus kraštus su „ultra“ įskaičiavimais. Niekada nepritrūkau nei oro, nei geros nuotaikos, nei gražių vaizdų. Kainų požiūriu taip pat – net nėra ko lyginti su poilsiu mūsų Lietuvėlėje.

Didingos Malborkos pilys Gintarei paliko didžiulį įspūdį.

Gintarė: – Gyvenime nemėgstu planuoti įvykių, nes dažniausiai, jei viską suplanuoju, tai taip, kaip turėtų būti, vargu ar kada pavyksta. Todėl atostogų planavimui neskiriu daug laiko. Man labiausiai patinka ekspromtiniai dalykai. Kai pabundi, sugalvoji, pasakai draugams „varom“, ir visi išvažiuojame. Svarbiausi prioritetai renkantis poilsį: linksma kompanija, vyraujanti gera nuotaika ir, žinoma, geras oras! Negaliu gyvenime nustygti vietoje, todėl renkuosi tik aktyvias atostogas! Gulėti paplūdimyje kiaurą dieną – ne mano būdui! Man reikia veiklos! Labiausiai įsiminė praėjusių metų kelionė į Gdanską Lenkijoje. Tuo pačiu aplankėme netoli esančius miestelius: Gdynią, Sopotą ir Malborką. Vietos puikios atostogoms! Įspūdžiai tik patys geriausi! Labai tvarkinga aplinka ir draugiški žmonės. Yra ką pamatyti ir tikrai yra ką nuveikti! Lenkijos miestelis Sopotas nustebino parkų grožiu, o žavingas miestelis Malborkas parodė didingų pilių aukštumas!

Sandros ir jos šeimos poilsis Norvegijoje.

Sandra: – Atostogas visada planuojam likus 2-3 mėnesiams iki jų. Mūsų atostogos trunka ne ilgiau kaip 10 dienų. Svarbiausia, kad būtų geras oras, nes mūsų atostogos, jau antrus metus vyksta aplink Norvegijos apylinkes. Norvegijos gamta nepaprastai graži. Kas dar labai įstrigo, kad kur beapsistotum – visur švaru, tvarkinga, patogu ir labai pagalvota apie vaikus! Prieš tai esame buvę šiltuose kraštuose, bet kai praėjusiais metais pavažinėjome Norvegijoje, pasakiau, kad vis dėlto mane kalnai labiau traukia nei žydra jūra ir baltas paplūdimys. Ir aš esu tik už aktyvias atostogas. To ir savo vaikus nuo mažens stengiamės mokinti.

Rimos šeimos atostogos Nidoje.

Rima: – Atostogas ar laisvalaikį, manau, stengiasi turėti kiekvienas. Tačiau ne visada pavyksta suderinti darbą, mokslus ir atostogas. Pastaruosius penkerius metus gyvenu sparčiu tempu, tad tikroms atostogoms nelieka laiko. Savo atostogų laiką aukoju paskaitoms ir egzaminų sesijoms. Kartais turiu laisvų savaitgalių, todėl su šeima ar draugų kompanija stengiuosi juos praleisti įdomiai bei aktyviai. Smagu matyti gražius vaizdus, įspūdingas vietas, kurios yra apipintos įvairiomis legendomis, pajusti to laikmečio dvasią. Prioritetus skiriu pažintiniam ir aktyviam poilsiui. Gyvename nuostabioje šalyje – Lietuvoje, o kiek yra joje neaplankytų vietų! Pradėjome nuo Žemaitijos ir baigėme Suvalkija: įspūdingas Nemunas, pilys, gražios vietos patraukia ne tik lietuvio, bet ir dažno užsieniečio dėmesį. Kai kuriems norisi pabėgti nuo miesto triukšmo, pabūti gamtos apsuptyje ir pailsėti nuo kasdienių darbų. Tai ir yra tikras poilsis. Įsimintiniausios kelionės išskirti negaliu. Kiekviena yra savotiškai miela, skirtinga aplankytomis vietomis, ir palikti įspūdžiai išlieka amžinai.

Ramios Gintarės atostogos Turkijoje.

Gintarė: – Ištisus metus gyvenu labai aktyviai, kiekvienas savaitgalis suplanuotas, todėl vieną kartą metuose planuoju pasyvias atostogas, per kurias galima ramiai pagulėti paplūdimyje ir pailsėti nuo visų darbų bei rūpesčių. Vasaros metu savaitgalius leidžiu sodyboje, žiemą mėgstu žygiuoti su draugais. Prioritetai renkantis atostogų vietą: kad būtų poilsis skirtas šeimai, kad būtų užsiėmimų vaikams. Nemėgstu pažintinių kelionių autobusu ar ilgų vaikščiojimų po miestą, muziejus ar bažnyčias. Aš už tokias atostogas, kuriose galima ramiai pabendrauti su šeima, vaiku, nereikia niekur skubėti, nieko planuoti ir niekuo rūpintis. Tokių vienų įsimintiniausių atostogų negalėčiau išskirti, nes visos jos unikalios ir savitos. Galbūt labiausiai įstrigo per vienas atostogas, kai sugalvojau pabandyti šuolį su guma. Buvo taip baisu, kad tokių ekstremalių pramogų atostogų metu daugiau nesu linkusi eksperimentuoti.

Nuotrauka iš pirmosios Rustės, Ugnės dukrytės, kelionės prie jūros, jai tuomet buvo pusantrų metų.

Ugnė: – Laisvalaikį ir atostogas planuoju taip, kad būtų patogu, malonu ir įsimintina tiek mano dukrytei, tiek man. Visuomet daugiausiai dėmesio skiriu dukrytės Rustės poreikiams. Pirmoji mudviejų ilgesnė kelionė buvo į Lietuvos pajūrį. Vykome į Palangą. Tuomet dukrai buvo pusantrų metų. Labai svarbu buvo ir tada, ir dabar pasirinktos gyvenamosios vietos sąlygos, susisiekimas. Visuomet apsistojame toje pačioje vietoje. Vos keli šimtai metrų iki jūros, toliau nuo pagrindinio paplūdimio, mažiau poilsiautojų, ramesnė aplinka, netoli pušynas, dviračių takai, 15 min. pėstute iki Basanavičiaus gatvės. Mūsų poilsis būna ramesnis, mėgstame pasivaikščiojimus pušyne, jūros pakrante, ramybės oazę atrandame kopose. Drauge su dukryte maudomės, gaudome jūros bangas, statome smėlio pilis, renkame jūros į krantą išmestus akmenėlius. Jau daugelį metų Palanga turi tradiciją vakare palydėti saulę. Ši tradicija prigijo ir mums. Palydėję saulę, einame ant tilto pasigrožėti beribės jūros toliais, pasiklausyti bangų mūšos. Turime savo tradiciją – nuėjus ant tilto sugalvoti norą, išvykstant dar sykį nueiti prie jūros, pasimaudyti ir atsisveikinti. Negalėčiau išskirti nė vienos kelionės, visos buvo įsimintinos, mielos, kupinos gerų emocijų, skirtingų patirčių, nuotykių. Išskirtinės ir įsimintinos, nes jau mudviejų. Kelionėse su dukryte visiškai atsipalaiduoju. Gerai kelionei reikia visai nedaug – tik nusiteikimo, pasiruošimo ir puikios nuotaikos. Mes mylime Lietuvos pajūrį ir būtent ten, visuomet norime dar kartą sugrįžti.

Įspūdžių kupinos atostogos Legolende.

Inga: – Atostogas kasmet planuojame ten, kur dar nebuvome. Niekada nevažiuojame ten, kur jau esame buvę, nes norisi pamatyti daugiau pasaulio. Stengiamės atostogauti tik tada, kai šiltas oras. Labai nemėgstam šalčio. Neįsivaizduoju savo atostogų slidinėjant – tai ne mums. Kartais labai norisi ramaus poilsio, bet kol kas reikia prisitaikyti prie vaikų. Tai pas mus poilsis dažniausiai būna aktyvus. Įsimintiniausia kelionė buvo prieš kelerius metus į Daniją. Nusprendėme vaikus į Legolendą nuvežti. Išsiruošėme į tolimą kelionę ir vaikams nieko nesakėme. Visą kelią jie manė, kad važiuoja į mašinų parodą, o mes su vyru taip ir neprasitarėme, kur iš tiesų važiuojame. Nuvažiavome daugybę kilometrų, ir po paros jau buvome Bilunde, Danijoje. Vaikų reakcija, pamačius, kur iš tiesų atvažiavom, atpirko bet kokį nuovargį, patirtą kelionėje. Tokios kelionės, sumanytos ekspromtu, yra įspūdingiausios. Legolendas tikrai vertas dėmesio, ne tik vaikai, bet ir mes, suaugusieji, turėjome ką ten veikti. Niekada į tą pačia vietą antrą kartą negrįžtame, bet į Legolendą norėčiau dar nuvažiuoti.

Smagu išgirsti širvintiškių kelionių įspūdžius, o dar smagiau girdėti tai, kad poilsis jų gyvenime užimą svarbią vietą, ir jie stengiasi planuoti atostogas atsižvelgdami į šeimos narius bei kasdienes aplinkybes. Manau, jog dažnas iš mūsų pasakytų, kad atostogauti yra prabangus malonumas, turint galvoje šių dienų ekonominę padėtį, tačiau vis tiek kiekvienam poilsis yra būtinas, ir tam nereikia skirti didžiulės pinigų sumos. Juk kartais reikia tiek nedaug, tiesiog išeiti ramiai pasivaikščioti, nuvykti su gera draugų kompanija prie ežero ar kelioms valandoms susėsti kavos puodelio.