Viešnagė Gardine: mums – cepelinai, baltarusiams – bulviniai blynai

Viešnagė Gardine. Širvintų kaimo bendruomenės „Upė“ nariai .
Bendruomenės „Upė“ nariai Gardine.

Gardinas – unikalus ir vienintelis tokio tipo miestas Baltarusijoje. Jo statusas šalies teritorijoje visada buvo labai ypatingas. Kalbant apie Gardiną, dažnai reikia vartoti žodį „pirmasis“, „vienintelis“, „unikalus“. Tai pats europietiškiausias miestas Baltarusijoje. Vienintelis, kuriame išliko tiek daug religinių paminklų, nesunaikintų destruktyvios ateizmo bangos. Vienintelė karališkoji rezidencija Baltarusijoje su dviem, praktiškai, išlikusiomis pilimis. Pirmoji vaistinė, medicinos akademija, laikraštis, botanikos sodas. Viešnagė Gardine paliko neišdildomus įspūdžius.

Viešnagė Gardine neapsiejo be kompromisinio susitarimo

Mums pasisekė, nes būtent tas šeštadienis, kai lankėmės, buvo ypatinga diena miestelėnams. Gardino gyventojai šventė savo miesto gimtadienį!

Pasienyje sugaišome apie valandą ir netrukus judėjome Gardino link. Iš esmės per daug judėti net ir nėra kur. Gardinas nuo sienos nutolęs maždaug 30 kilometrų. Taigi, dar pusvalandis, ir mūsų trumpa kelionė į užsienį prasidėjo.

Pavalgyti vietų mieste apstu. Dėl to viešnagė Gardine įgavo savo žavesį. Mes bandėme baltarusišką virtuvę, prašmatniame restorane pačiame miesto centre, kuri yra labai panaši į lietuvišką, nes dauguma patiekalų – iš bulvių. Beveik kiekviename restorane rasite ir cepelinų. Besiaiškindami dėl nacionalinių patiekalų kilmės, su vietiniais pasiekėme kompromisinį susitarimą, kad cepelinai tegul bus lietuviškas maistas, bet bulvinių blynų metrikos jie niekam neatiduos.

Kas dieną iš bokšto skamba vis kita melodija

Viešnagė Gardine neatsiejama nuo paplaukiojimo Augustavo kanalais, tai – šimto kilometrų ilgio hidroinžinerinė sistema, apimanti 7 ežerus, 11 upių, 35 kilometrus kanalų, šliuzus, pakeliamus tiltus ir jungianti Vyslą su Nemunu. Mums oras buvo puikus, tad gėrėjomės gamta ir saulės spinduliukais.

Ekskursijoje išgirdome pasakojimą apie gaisrinės bokštą, kur kiekvieną dieną, 365 dienas per metus, vis kitas žmogus išeina ir pagroja vis kitą melodiją.

Nuoširdžiai dėkojame Baltarusijos gidei Svetlanai ir Lietuvos gidei Daivai už puikų ir išsamų savo darbą. Dėl to Viešnagė Gardine tapo tik šaunesnė.

Tad vakare įspūdžių, pirkinių ir geros nuotaikos pilnas autobusas su keleiviais pajudėjo Lietuvėlės link. Ačiū visiems vykusiems bendruomenės nariams ir mūsų draugams! Planuose dar viena kelionės kryptis… Bet apie tai – kitą kartą. Skaitykite „Širvintų kraštą“!